Szkoła Podstawowa nr 53 w Szczecinie

im. Fryderyka Chopina

Z matematyką wyGRAsz!

Ta strona poświęcona jest innowacji pedagogicznej "Z matematyką wyGRAsz!" prowadzonej w tym roku w kilku klasach naszej szkoły. Zapraszamy do odwiedzenia strony na Facebooku dotyczącej tego projektu https://www.facebook.com/grajmynamatematyce

 

"Rummikub"
 
Jak sobie poradzić z projektem planszówkowym w przypadku zajęć online? Biorąc pod uwagę to, jak wyglądał poprzedni rok szkolny, co zrobić gdy zajdzie potrzeba edukacji zdalnej? Z pomocą przyszła nam rewelacyjna gra Rummikub :) wersja online tej gry, świetnie zrobiona, dopracowana, bez zbędnych fajerwerków, z darmowym dostępem na stronie: https://rummikub-apps.com/ lub jako aplikacja na telefon lub tablet. Czy zastąpi nam klasyczne klocki do których siadamy przy stole? Nie :) ale gdy macie korzystać z jakichś aplikacji, to jest to jedna z tych, które są super! :)
 
Sama gra rozwija fenomenalnie logiczne myślenie, planowanie ruchów, czasem możemy wykonać bardzo długie i skomplikowane operacje, dzięki którym przechylimy szalę zwycięstwa na swoją stronę i pozbędziemy się swoich kafelków :) tu zabierzemy, tam dołożymy, tu porozdzielamy i nagle okazuje się, że jest coś, co jesteśmy w stanie zrobić - rewelacyjny trening dla naszych mózgów! Kto jeszcze nie zna tej gry, to baaaardzo polecamy! 
 
W piątek 19.11.2021r. , w związku z kwarantanną wszystkich klas biorących udział w projekcie, zorganizowaliśmy lekcję z grami w nietypowy sposób - skorzystaliśmy z wirtualnych pokoi i możliwości grania ze znajomymi poprzez wygenerowanie kodu :) klasyczne kafelki czekają na nas i jak tylko będziemy mieli okazję, to zagramy w tą grę w szkole tradycyjnie, ale jak widać jesteśmy przygotowani na wszystkie ewentualności :D
Ps. Ehh tylko zdjęć z rozgrywek nie ma jak zrobić ;)
 
Rummikub-screen-2

 

"Park niedźwiedzi"

 

Na dwóch ostatnich lekcjach naszego projektu (22 i 29.10.2021 r.) wszystkie klasy biorące w nim udział miały okazję zagrać w "Park Niedźwiedzi" (Wydawnictwa Lacerta ). To niesamowita gra planszowa, w której dzięki logicznemu myśleniu, analizowaniu i odpowiedniemu planowaniu ruchów możemy zdecydowanie zwiększyć swoje szanse na wygranie. A dzieje się to w trakcie budowania swojego własnego parku dla niedźwiadków z kolorowych elementów przypominających klocki "Tetris" :) Ta gra dała nam ogromnie dużo pozytywnych emocji, pobudziła do zdrowej rywalizacji (niektórych uczniów nawet bardzo ;) ), zaspokoiła potrzebę zabawy i jednocześnie pozwoliła rozwijać umiejętności analityczne.
 
Dziękujemy serdecznie Wydawnictwu Lacerta za wsparcie naszego projektu :)
 
Projekt bez tytułu7 Copy

 

"Azul" i "Park niedźwiedzi"

Na ostatnich zajęciach związanych z projektem (15.10.2021r.) graliśmy w gry "Azul" i "Park niedźwiedzi" (Wydawnictwo Lacerta) . Zasady pierwszej gry już znaliśmy, więc tym razem czekała nas przyjemna, pełna rozgrywka. Druga gra początkowo zaskakuje mnogością elementów, natomiast sama rozgrywka ma tak proste zasady, że po chwili wszystko staje się jasne. Naszym zadaniem jest wybudowanie najwyżej punktowanego parku dla różnych gatunków niedźwiedzi. Musimy dopasowywać elementy, z wyprzedzeniem planować przestrzeń i myśleć strategicznie. Jeśli zrobimy to odpowiednio szybko, może będziemy mogli wybudować cenny pomnik niedźwiadka? ;) Bardzo ładnie wydana gra, z trwałymi elementami, zachwyciła wszystkie grupy które miały okazję w nią zagrać. Na kolejnej lekcji już wszyscy uczniowie biorący udział w projekcie będą mieli taką szansę :)

 

Dziękujemy Wydawnictwu Lacerta za wsparcie naszego projektu :)

 

Projekt bez tytułu

 

 

Ćwiczymy logiczne myślenie z grą Azul!

        W piątek 1.10.2021 r. wszystkie grupy biorące udział w projekcie miały okazję pierwszy raz zagrać w grę Azul wydawnictwa Lacerta. To przepiękna gra, która doskonale potrafi rozwijać logiczne myślenie, analizowanie i budowanie strategii. Kolorowe kafelki musimy układać na planszy tak by zdobyć jak najwięcej punktów. Dużo myślenia, kombinowania i liczenia co nam się bardziej opłaca. Świetna gra na początek planszówkowej przygody dla graczy w każdym wieku.

        Dziękujemy bardzo Wydawnictwu Lacerta za wsparcie naszego projektu :)

 

Projekt bez tytułu  kopia

 

Wyjątkowa planszówka Ubongo 3d!

        Wyobraźnia przestrzenna to umiejętność dopasowywania elementów bez konieczności manewrowania nimi. Przez odpowiednie ćwiczenia, zabawy lub zadania może zostać bardzo dobrze rozwinięta. Rewelacyjnie może do tego posłużyć gra "Ubongo 3D" wydawnictwa Egmont Polska. Zasady są bardzo proste: weź swoje osiem różnych klocków, wybierz z nich trzy lub cztery zaznaczone na karcie i na odpowiednim polu zbuduj z nich dwupoziomowy murek. Samo dopasowywanie elementów jest już bardzo dobrym ćwiczeniem dla naszego mózgu. Często wydaje się, że "tego się nie da zrobić", a chwilę później klocki nagle wpasowują się idealnie w swoje miejsca. Czy ta gra wciąga? Baaaardzo! Została przetestowana na dzieciach, nastolatkach i dorosłych - wszystkim się podobała. Satysfakcja gdy nam się uda wykonać zadanie ogromna. W piątek 17.09.2021r. wszystkie klasy biorące udział w projekcie mogły się zapoznać z tą grą. Nie graliśmy jeszcze na czas, ale spróbujemy tego następnym razem :)

        Dziękujemy wydawnictwu Egmont Polska za wspaniałe wsparcie naszego projektu!

 

17.09 strona

Dot Day!

         Dziś (15.09.2021r.) obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Kropki.  Oprócz zadań matematycznych z Kropką w tle rozpoczęliśmy też innowację "Z matematyką wyGRAsz!". Uczniowie klas 7A, 7E i 8B naszej szkoły będą uczestniczyć w cyklu lekcji z wykorzystaniem ciekawych gier planszowych rozwijających kompetencje matematyczne. Jeśli kropka, to wybór był oczywisty: gra PUNTO wydawnictwa REBEL.pl Łatwe do opanowania zasady i przyjemna, szybka rozgrywka. Ćwiczyliśmy logiczne myślenie, analizę sytuacji, ale trochę szczęścia też się przydało. Dziękujemy wydawnictwu REBEL.pl za wsparcie naszej innowacji, do gry PUNTO na pewno jeszcze wrócimy.

         Zapraszamy do polubienia strony na Facebooku gdzie będą się pojawiały różne informacje dotyczące tego projektu https://www.facebook.com/grajmynamatematyce

 

Dot Day Copy